Branding Bethany
Branding-bloggeren med Branding-bloggen og Branding-Siden samt Branding-nyhederne og en hel masse andre ord, som hun ikke ved, hvordan hun skal stave til, fordi de på den ene måde er lidt sammensatte og på den anden måde ikke, er vild med Bethany, uagtet at hun ikke vil råde sine kunder til at brande sig, ligesom Bethany gør. Det har Bethany tænkt lidt over.
Dame, ved du, hvorfor du er vild med mig? Jeg ved det godt. Det er fordi, du er ved at brække dig over din egen branche, hvor alt kraftedemig er så smasket til i falske facader, markedsføring og marionetdukker, at det halve kunne være nok. Og du er selv er en del af falskheden. Du er jo sådan en, der råder mennesker til at være noget, de ikke er.
BagerBolle: Æhhh, jeg synes ikke, at jeg sælger så mange boller længere.
Brandingdame: Det er fordi, du skal brandes.
BagerBolle: Æhhhh???
Brandingdame: Ja, altså – dine boller skal li’som out there, you know. Du skal vise dine boller frem. Hele tiden. Hele Danmark skal vide, at lige netop du, BagerBolle, har store og saftige boller.
BagerBolle: Vådden gør jeg så det?
Brandingdame: Jo, ser du: Nu skriver jeg lige en lille tekst og coacher dig i en halv time, hvilket du kun betaler 20.000 kr. (ekskl. moms) for. Derefter bleger du dine tænder, opretter en blog, en hjemmeside og en donationsknap, så folk kan se, at dine boller har et ømt punkt for enlige mødre. Og VUPTI, kunderne strømmer ind.
Bagerbolle: Jamen, jeg vil helst bare bage boller.
Brandingdame: Naaaaarj, du vil være out there. Med på beatet, du ved. Det vil alle, og når man vil det, skal man have folketække, og det har du ikke. Du ligner jo bare en, der kun kan bage boller.
Bagerbolle: Jeg kan jo heller ikke andet.
Brandingdame: Pyt med det. Du skal bare lade som om…og betale mig 20.000 kr. (ekskl. moms).
For fanden i hede hulen, hvor savner jeg en håndværkerhjemmeside med stavefejl. En teknikblog uden smarte punch lines (Nej, Brandingdame. Der skal ikke være bindestreg. Rent engelsk hér), og i det hele taget mennesker, der ikke forsøger at sælge sig selv på alt det, de rent faktisk ikke kan finde ud af såsom at være smarte, out there og med på beatet. Nøjagtig ligesom jeg savner kvindelige bloggere, der ikke tror, at de er Jeg-vil-hellere-findes-død-end-uden-en-cafe-latte-i-hånden-Nynne.
Bethany er ikke et brand. Bethany er ikke et fænomen. Bethany er ikke en rolle, man kan tage på sig, når man selv er i mangel på klunker. Bethany er bare Bethany, og ja, Brandingdame, Bethany har skam mange læsere, men det er med sikkerhed fordi, hun aldrig kunne drømme om at lytte til sådan en som dig.
Velbekomme.
Kender jer udmærket. Læste altid med førhen. ;-) Tak for din hilsen!B. <3 *røv-ikon*